De stuurinrichting en de ruitenwissers

 

De stuurinrichting.

De stuurinrichting is bijna zo belangrijk als de remmen. Ik hoef je niet te vertellen wat er kan gebeuren, als dit niet goed werkt. Voor ik daar aan begon, kon je aan het stuur draaien wat je wilde, maar de voorwielen luisterden niet naar het stuur. Het probleem was makkelijk op te lossen, ook al verbaasde ik mij over de constructie, maar dit schijnt echt zo te horen. De stuurstang zit onderaan met een klem op een kroon-as gemonteerd. Een goede bout en een nylock moer er op en de wielen deden weer wat ze moeten doen. Meedraaien.

 

 

 

 

Ook het stuurslot en de claxon is uit elkaar geweest en gereinigd.

Een rubber manchet bij de tandheugel was gescheurd. Dus beide kanten maar vernieuwd. Met de heugel er af gehaald is dat een makkie. Meteen nieuwe (hoge druk) olie erin gedaan via de inspuitnippel. Wel een schone vetspuit, zonder vet, hiervoor gebruiken.

 

 

 

 

 

 

De fusékogels en een paar bouten los. Als de auto klaar is, dus de voorwielen uitlijnen!

 

 

 

 

De ruitenwissers.

Door het plaatsen van het rembekrachtigings-module, waar op ook de mastercylinder voor de koppeling zit, kan de ruitenwissermotor niet op z'n oorspronkelijke plek terug geplaatst worden. Te weinig ruimte. Zoeken naar een andere geschikte plek.

 

 

 

Bij een MG-B zit de ruitenwisser-motor niet in het motorcompartiment, maar bij de beenruimte van de passagier. Dus waarom bij de Minor ook niet? Een mooi plaatsje gevonden achter het linker handschoenenkastje. De buisjes, die om de aandrijfkabel zitten, moest ik uiteraard wel inkorten. Het afgezaagde einde heb ik weer voorzien van een tromp, zodat deze weer goed past in het ruitenwisarm-mechanisme. De kabel er door en geprobeerd op de acculader. Het werkt prima!