Aansluiten

 

 

Ja er moet van alles aangesloten worden. Denk daarbij aan de koelwaterslangen, de verwarming, de ontluchting, de elektrische bekabeling enz. enz. De motorruimte wordt hierdoor al aardig vol.

Ook enkele aanpassingen zijn op deze foto goed te zien zoals:

- 4 zekeringen i.p.v. 2

- de rembekrachtiging en koppeling-unit

- het elektrische ruitenwisserwater reservoir

- de verplaatste benzinepomp

 

 

 

 

Ook de meters en controlelampjes worden volgens het boekje aangesloten. De extra metertjes in het houten deel zijn een watertemperatuurmeter, een oliedrukmeter en een tijdklokje. Voor de watertemperatuur en oliedruk zijn extra sensoren in het motorblok geplaatst.

 

 

 

De linkse knop onder de kilometerteller is zoals standaard de choke. De linkse (1e) elektrische schakelaar is voor het licht. De middelste (2e)schakelaar was afgedopt, omdat het contactslot aan het stuur zit. Bij wat oudere typen zit hier het contactslot. Daar heb ik een twee-standen schakelaar in gezet die de ruitenwisser in stand 1 en de ruitenwisser met elektrische sproeier in stand 2 bedient. De rechtse (3e) schakelaar wordt gebruikt om de ventilator in de kachel aan te zetten. De schakelaar op de kachel zelf is hiermee vervallen. De rechter knop bedient de waterklep voor het warme water van de kachel. Alle functies zitten nu dus netjes in het dashboard zelf.